Cara Penjagaan Kereta Viva

List Of Cara Penjagaan Kereta Viva References. Spark plug satu perkara anda perlu tahu ialah menukar spark plug tidak sekerap minyak hitam. Hal ini disebabkan oleh logam dan aloi, yang dihasilkan oleh enjin kereta anda yang tidak mesra dengan keadaan panas.

Cara Buka Pintu Kereta Viva englshgras
Cara Buka Pintu Kereta Viva englshgras from englshgras.blogspot.com

Hal ini disebabkan oleh logam dan aloi, yang dihasilkan oleh enjin kereta anda yang tidak mesra dengan keadaan panas. Carsome berkongsi tips penjagaan kereta yang boleh anda praktikkan untuk mengelakkan perkara sebegini daripada berlaku kepada kereta anda. Minyak hitam minyak hitam yang bukan sintetik tu perlu ditukar setiap 5,000 km atau dalam tempoh tiga bulan.

Oleh Itu, Pastikan Enjin Kereta Anda Sentiasa Mempunyai.


Jadi, kami akan kongsikan tips asas tentang penjagaan gerbox auto yang perlu anda tahu: Semasa polish kereta, lap selembut yang boleh pada. Refill with special coloured (ie.

Minyak Hitam Minyak Hitam Yang Bukan Sintetik Tu Perlu Ditukar Setiap 5,000 Km Atau Dalam Tempoh Tiga Bulan.


Suka atau tidak, toyota vios. Meskipun bateri dalam keadaan lemah, enjin akan dapat dihidupkan dengan cara menolak kenderaan. Adakah anda sedang mencari kandungan cara bersohkan aircond kereta viva?

Tips Penjagaan Aircond Kereta Iaitu Cara Buka Aircon Kereta Yang Betul#Penjagaan_Aircond_Kereta#Viva#Dunia_Automatif.


Cara paling mudah untuk menjaga kereta anda adalah dengan mematuhi jadual penyelenggaraan yang telah ditetapkan oleh pihak pengedar kereta. Tetapi jangan bimbang, kerana berikut merupakan 10 tips penyelengaraan kereta yang penting untuk anda. Menghidupkan enjin dengan menolak kenderaan bagi kereta manual.

Berikut Maskulin Kongsi 12 Tip Servis Asas Yang Perlu Anda Tahu!


Dalam video ini hanya memaparkan tentang asas maintenance kereta sahaja, lebih kepada cara jaga kereta dengan baik.nampak mudah, macam boleh buat tapi itu la. Red, green) coolant fluid or with distilled water if the fluid level go down below full. Setiap sebulan sekali, periksa paras minyak brek kereta anda (botol minyak depan vacum pam).

Jangan Cuba Lakukan ‘Spin Wheel’.


Terdapat perbezaan yang ketara terutamanya bila kita bercakap tentang penjagaan kereta. Semoga 7 tips & cara jaga bateri kereta di atas akan membuka mata anda untuk lebih cakna dengan sistem elektrik kenderaan anda. Check also coolant existance at the radiator cap.

Belum ada Komentar untuk "Cara Penjagaan Kereta Viva"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel